Wednesday, July 18, 2007

Kalau boleh...

Kalau boleh, aku ingin puaskan hati semua orang...
Kalau aku boleh, aku ingin manusia-manusia sekitar gembira denganku...
Kalaulah aku boleh, aku ingin menyambut huluran tangan-tangan mereka itu...

Tapi aku hanya aku, dan aku tahu aku tak mampu...
Aku tak mampu sambut tangan mereka, tapi bukan niatku membiarkan mereka terus lemas...
Aku telah cuba...

Aku ada matlamat yang lebih besar,
Aku ada tanggungjawab yang lebih aula,
Aku perlu tunaikan tanggungjawabku pada bonda,
Aku perlu lunaskan janji pada ayahanda.

Aku tahu tangan kaki ALLAH kurnia hanya dua,
Aku cuba guna sehabis daya,
Aku sedih dengan manusia yang hanya mencerca,
Tanpa memahami letak duduk suatu perkara.

Tak apalah kata bonda,
Kita buat apa kita suka,
Asal tak langgar syariat DIA,
Kita saja yang tahu siapa kita,
Manusia memang suka mencari cela,
Ayah dan bonda menyokong anakanda,
Yang paling penting, hukum dan nama anakanda jaga.

p/s: MISS U MAK n ABAH!!

1 comments:

Anonymous 11:09 AM

Chu amik mana sajak ni?
He3x... x tau la sajak ka apa ka. Main hentam ja la. Chu reka sniri ka,ciplak kat mana-mana nie...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP