Friday, May 21, 2004

serangan

hari ni sekali lagi memperbaiki laptop kak albi yang juga dimasuki virus redloft.a. dari nama virus itu kita dapati dia menyerang bermula dari drive a. ni mesti kak albi masuk disket tak scan dulu. redloft biasanya akan merosakkan fail yang ada extension .doc . dan kemudiannya masuk ke sistem n rosakkan sistem komputer anda.

sejarah mengajar aku. 3 kali pc aku kena format sebab virus, actually boleh je nak buang registry, tapi aku masa tu bodoh-bodoh lagi, aku tak tau nak pakai command 'regedit' so aku format kan semua n install kan semua.. hehehhe... menyusahkan, terpaksa menebalkan muka sebanyak 3 kali pinjam software kawan2. tapi la ni aku dah jadikan hobi mengumpul software..

berbalik kepada virus atau worm yang jahat nak mampos tu, yang namanya sasser tu, dia ni telah menyerang sitem komputer seluruh dunia baru2 ni. sampaikan agak gempar jugak la... tapi biasa la, sebenarnya itu strategi pemasaran. depa ni jual software, jadi takut la tak laku product, depa pon dalam masa yang sama reka la virus, pastuh sebar2 kan je kat org ramai. bila ramai yg dah kena, for sure lah terpaksa mengemis mintak tolong dari depa2 pereka2 software nih... kan aku dah cakap, marketing strategy gituh.. oklah nanti aku sambung lagik.. got to restart my laptop, coz baru update virus file..

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP