Friday, May 25, 2007

Kenangan Bersama 5 Anak Pak Khassim

Selalu orang buat tag sana, tag sini. Posting kali ni saya nak buat tag sendiri pulak. Orang yang saya tag nanti kena cerita, saat2 paling menarik bersama adik beradik dia.
saya mula dulu. Bagi saya, saya paling teringat masa satu hari tu abah dgn mak keluar pi mana tak taulah. Tinggal kami 5 beradik, abang Yus, kak abi, kak cik, kak teh dan saya.
Kalau tak silap, arwah tok pon ada gak kat rumah tu. Tak tau sapa punya idea, tiba-tiba terkeluar idea paling gila dalam hidup. Kami kena pakai macam lelaki. Kak abi pakai style mat rock balik surau. T-shirt selebet, kain pelikat lusuh abah, pahtu kopiah sapa tah. Memang sebijik macam mat rock.
Kakcik pulak rambut dia tgh panjang time tu. Dia pakai ala-ala cina. Baju batik sheqal, seluar slack kembang, kopiah cina merah kelabu, tak tau dia kutip mana, pahtu siap mekap bedak bertampung putih gila! Kening pulak, tok bagi celak Mekah, kakcik lukis bagi nampak mata dia sepet. Masa amik gambaq, siap buat gaya ala2 kungfu. Hehehehe... Kak cik, masihkah kau ingat?
Kakteh tu jangan tak sangka tau! Dia pon join jugak!! Dia pakai ala2 ustaz kampung baju melayu kelabu abah, kain pelikat dan songkok. Serius ni.. Hensem jugak kakteh! heheheh...
Saya pulak macam tok lebai balik Masjid. Seluar slack hitam abah, baju melayu biru, serban coklat, kopiah putih. Pahtu kakcik lukis misai pakai celak tok bagi. Gila btoi rasa waktu tu. Tah apa yang kami pikir.
Abang yus lagi tak tahan! Dia pakai jubah kakteh kaler hijau lumut dengan tudung serban mak punya. Pahtu wat jalan ala2 ayu ja. Kalau tak silap, gambar2 tu semua ada lagi. Dalam bilik kat rumah di terengganu sekarang pon ada gambar tu. Mak abah tengok pon tergelak2.. Habis baju dan kain pelikat abah kami selongkar. Nasib baik tak kena marah. Bila ingat2 balik, i miss my childhood day...

Orang yang saya tag, kena cerita saat2 paling gila atau happy bersama-sama adik beradik dia. Tak kisah la zaman kanak2 ke dah besar ke. Saja suka2.. boleh le mengimbas saat2 manis.
1. Yan 2. Nuruddin 3. Adam

4 comments:

Humyrah 4:25 PM

wah best2 topik ni..

bangga kena tag? hehe

hmm take time juga ni nak tulis.. insyaAllah dah siap sy bgth semula ya!

amni 7:54 PM

ok.. saya menanti... :D

Anonymous 1:12 PM

Kah..kah..kah..
lawaknye baca tag ni.
anak lelaki pak khassim tu ala2 ayu..
anak pompuan pak khassim plak laki2 semuanyaa...

Cu ni...perfect la..
Kira bagus la boleh ingat masa silam..
Hee.hehehehe

Anonymous 1:16 PM

cu pasaipa cu tak bubuh gambaq ayah..



Kakak:yelah chu..saipa x bubuh?Kakak sokong didi..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP