Thursday, June 29, 2006

Kalau Aku Jadi Durian..

Kalaulah aku jadi durian,
Kehadiran aku ditunggu-tunggu,
Musim luruhku dibangga-bangga...

Kalau aku durian,
Aku diangkat jadi raja,
Semua buah menghormati aku,
Kecil besar semua rakyatku...

Tapi ALLAH takdirkan aku jadi manusia,
Diberi taklifan sebagai khalifah,
Diberi tugasan agar beribadah,
Perlu sebarkan mawaddah sesama manusia,
Perlu sabar, redha dan tabah,
Perlu menjadi pendakwah...

Untungnya aku jadi durian,
Aku tak perlu dihisab TUHAN...

5 comments:

Anonymous 12:22 PM

kalau kau jadi durian, kan kuperam kau jadikan tempoyak ... dan kucumpurkan dengan budu untuk kucicah dengan ulam-ulaman

~albazrah~ 9:24 PM

Kalau kau jadi durian...aku akan termuntah sebab aku tak makan durian...baunya membuat aku pening dan muntah...

Anonymous 7:45 AM

Bersyukurlah atas ketetapan Allah utkmu.Durian xboleh masuk syurga.hanya mengikut sunnatullah..tidak ada kesempatan utk menikmati hidayah Allah..SEGALA PUJI HANYA BG ALLAH.

Anonymous 10:56 PM

kalau kau jadi durian... akan ku makan dengan pulut dan kubuat cucoq kodok durian. hmmm yummy! yummy!

Anonymous 5:05 PM
This comment has been removed by a blog administrator.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP