Wednesday, March 29, 2006

Pledge Your Donation



Just come back from visiting SM's Blog and FB's Blog . There is a campaign launched by blogger's community service organized by Abang Bad and afew of his friends if i'm not mistaken.

This project is based on his own initiative, no SMS-SMS here as we can see in TV3 Bersama Mu charity program, not much amount have been donated by our people. Maybe still be afraid as Tsunami's Money being fraud before. Lots of tsunami's victims didn't get their rights. (This is my own opinion, NOT this community's)

Will be held on 8 April 2006. Pihak BadrulAfterSix dah dapat pengesahan dari Tesco dan Leen pon dah jumpa Charity Home di Rawang. Jom kita sama2 menderma untuk bantu Charity Home ini, sebuah rumah flat dua bilik yang menempatkan lebih kurang 16 orang kepada sebuah rumah banglo yang lengkap dengan pelbagai kemudahan. Jom lah, sama-sama kita bantu.

Sebarang pertanyaan boleh diajukan di sini. Manakala sebarang permohonan berkenaan cara menyalurkan derma harus dibuat kepada Koordinator Projek, Badrul Hashim di alamat email badrul_hashim(at)astro(dot)com(dot)my.

Sebarang bentuk sumbangan berupa tenaga, wang, buah fikiran dan promotion sangat di alu-alukan. Kerana kemiskinan merupakan satu penyakit kepada masyarakat. Kerana kemiskinan membuahkan pelbagai kudis sosial dan kini menjadi barah kepada masyarakat dan negara. Kalau kita boleh kayakan MAWI, ANANDA KRISHNAN, VINCE, ZAHID, JACQ, DANIEL, kenapa kita tak boleh sumbang hanya sedikit kepada projek ini dalam menangani masalah yang dihadapi oleh penghuni Charity Home ini.

Berikut ialah WishList yang telah disenaraikan:

washing-machine
4 table fan
15 pillows
10 single mattress
20 towels
20 bed-sheets
20 pillow cases
three-tier box
shoe-rack
rak pinggan
meja makan cum study table
baju sekolah
kasut sekolah
selipar
eletric-kettle
medium & big cooking pots
hangers
toiletries
iron & ironing board
baldi
flasks (thermos)
milo
tea
biscuits
food (canned food)

Copy paste dari blog abg Bad


alamat kediaman mereka ialah o7-05 & 08-05, blok tulip, pangsapuri dahlia, jalan desa, bandar country home, 48000, rawang, selangor... if you have some questions to ask, or if you want to know what else you can contribute before or after this charity drive, you can contact ms masliza 012 - 266 3649 or ms nadia 012 - 375 1444... mereka nih adalah orang-orang yang membantu memberikan harapan kepada anak-anak ini di baitul fitrah...

kita semua *yang boleh pergi* akan berkumpul di tesco mutiara damansara pada pukul 9.00 pagi, 8 april 2006 bersamaan dengan hari sabtu... selepas habis membeli barangan yang diperlukan, pihak tesco akan menyediakan lori percuma untuk membawa barang-barang tersebut terus ke baitul fitrah seperti alamat di atas... kemudian, kita akan sama-sama konvoi ke rumah tersebut... jom ramai-ramai ya...

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP