Sunday, June 13, 2004

ABAH MASUK KE SPITAL!!!

Rabu lepas pukul 3.28am, mak kejutkan aku dengan tergesa2... "Adik!!! bangun, tolong hantaq abah pi hospital, abah penat!!"

aku dengan mamai2, bangun tukar pakaian, pastu pi urut2 kaki abah.. kot2 la boleh lega sket... tgk2 tak lega, aku cepat2 start keta... bawak mak abah pi spital jitra..

sampai sana aku tgk abah makin kronik, muka abah seolah2 tak cukup oksigen, macam kalo di beri seluruh oksigen di dunia masih belum cukup... macam paru2 abah seolah2 tak mampu menyimpan oksigen... macam paru2 abah adalah plastik yang bocor... macam tu lah perasaan aku...

aku cukup kagum dgn mak sebab ketenangan mak, memberi semangat pada abah, tak mengeluh walau sedikit pon, sentiasa memberi sokongan dgn pegang tangan abah... terharu aku..

biasa utk pesakit asma seperti abah, diberi hanya satu dos sedutan oksigen akan berkurangan lelahnya, tapi abah diberi hingga 3 dos, itu pon masih lagi belum mencukupi.. tekanan darah abah meningkat 195/158 nadi 115/min dan kandungan O2 dalam darah abah hanya 85... terkejut gak aku, sebab abah tak pernah ada sejarah darah tinggi..

lepas abis kat jabatan kecemasan, abah disorong masuk ke wad lelaki. aku ikut sampai ke katil, sambil tu tangan aku dok pegang tangan abah.

namun alhamdulillah, abah beransur pulih, tapi masih tak dibenarkan keluar oleh doktor atas alasan abah paru2 abah dimasuki virus. aku risau tak terkira, tambahan pulak aku akan bertolak ke tganu 18hb ni, bagi menyambung semester 5... semoga abah akan terus sihat hendak nya.. amiinn...

0 comments:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP